شورینی گوشت

مطبخ خانومی

شورینی گوشت

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

شورینی گوشت

موادلازم:(برای خمیر)

آرد              3پیمانه

شکر             1ق ج

تخم مرغ            2عدد

شیر                130میلی لیتر

پودرخمیرترش         1ق س

روغن مایع                 نصف پیمانه

نمک و فلفل                به مقدار لازم

وانیل                   1/4ق چ

زعفران دمکرده            1ق س

مواد میانی:

گوشت چرخ شده          250 گرم

فلفل دلمه ای رنگی                     100 گرم

پیاز سرخ شده                      2ق س

قارچ خرد شده          150 گرم

رب گوجه فرنگی                 1ق س

پنیر پیتزا                100گرم

نمک و فلفل          به مقدار لازم

زردچوبه              1ق م

رومال:

1عدد زرده تخم مرغ+زعفران غلیظ دمکرده+1ق چ خامه صبحانه

طرز تهیه:

ابتدا مواد میانی رو آماده می کنیم.گوشت چرخ شده رو + مقداری روغن و پیاز سرخ شده تفت می دیم.بعد قارچ رو بهش اضافه می کنیم و تفت مختصری می دیم.رب گوجه فرنگی و فلفل دلمه های نگینی شده رو هم اضافه می کنیم و تفت می دیم .زیاد تفت نمی دیم تا فلفل دلمه ها تلخ نشن.مواد میانی حاضره.

حالا خمیر رو آماده می کنیم.نصف شیر (شیر ولرم رو به گرم هست)رو با شکر و پودر خمیر ترش مخلوط می کنیم و درش رو می ذاریم تا پودر خمیر ترش کف کنه.تخم مرغ + وانیل رو با مفتول یا چنگال می زنیم تا از لختگی دربیاد بعد بقیه ی شیر ولرم و روغن ولرم و نمک رو بهش اضافه می کنیم.مخلوط شیرو خمیر ترش که حالا کف کرده رو هم اضافه می کنیم.زعفران دمکرده رو هم اضافه می کنیم بعد 2 و نیم پیمانه آرد رو اضافه می کنیم و نیم پیمانه آخر آرد رو با احتیاط اضافه می کنیم تا جاییکه که خمیر به دست نچسبه.کمی چسبندگی داشته باشه اشکالی نداره.

روی ظرف خمیر رو سلفون می کشیم و در هوای آشپزخونه 45 دقیقه تا یک ساعت بهش استراحت می دیم.تا وقتی که حجم خمیر دوبرابر بشه.

خمیر رو با وردنه به شکل مستطیل باز می کنیم.و مرکز سطح خمیر سس کچاب می ریزیم و مواد میانی روش می ریزیم و پنیر پیتزا می پاشیم و خمیر رو از لبه ها تا می زنیم و جمع می کنیم و به صورت مستطیل برش می زنیم و در سینی فر می چینیم.بعد روی شورینیها رومال می مالیم و کنجد می پاشیم.سینی رو در فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 200 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.15 تا 20 دقیقه بعد غذا حاضره.برای خوشرنگ شدن روی شورینیها گریل رو روشن می کنیم.

خوووووووب اینم یه پیش غذای سالم و یک عصرونه خوشمزه تقدیم به نگاههای گرم و مهربون شما عزیزان.امیدوارم مورد پسندتون واقع بشه.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: پیش غذاها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 31 فروردين 1396برچسب:پیش غذاها, | 15:37 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.